کبد چرب چه عوارضی روی بدن و پوست دارد؟
نوشته شده توسط : اندرزگو

آيا کبد شما درست کار مي کند؟ برخي از علائم وجود دارد که نشان دهنده تنبلي کبد است. بسياري از مردم آفريقاي جنوبي از سيروز کبد رنج مي برند. فارغ از اين که آيا اين بيماري به دليل مصرف الکل است يا نه داراي اثرات مخرب بسياري است. در بعضي افراد در ابتداي، بيماري ممکن است علايم خاصي مشاهده نگردد اما در اين مطلب ما با کمک چندين مجله معتبر پزشکي و 3 متخصص آنها، شما را با عوارض کبد چرب آشنا مي کنيم.

کبد به طور کلي قادر به تعمير سلول هاي آسيب ديده خود است؛ اما پس از مداومت در ترميم آسيب ها، اين سلول ها ديگر ترميم نمي شوند و در نهايت مي تواند به سيروز منجر شود. در اين زمان علائم و نشانه هاي آسيب کبدي شديدتر مي شود.

کبد Ú?رب

بسياري از اين علائم (خستگي، حالت تهوع، اشتها ضعيف) عام هستند و بسياري از افراد ممکن است در ابتدا متوجه آن نباشند چرا که در ساير عارضه ها نيز اين علايم وجود دارند. در اين مطلب هفت نشانه ساده و در عين حال عجيب، از وجود بيماري کبدي عنوان مي کنيم:

1- خارش پوست
ممکن است خارش پوست را تا زماني که التهاب وجود نداشته باشد جدي نگيريد اما ممکن است به علت وجود صفرا در جريان خون باشد که ناشي از بيماري کبد است. وقتي مجراي صفراوي شما مسدود مي شود، صفرا به جريان خون منتقل مي شود؛ و در زير پوست تجمع مي يابد و باعث خارش مي شود.

2- آنژيوم عنکبوتي
مويرگهاي کوچکي مانند تار عنکبوت هستند که زير پوست ديده مي شوند. آنها بخاطر سطح بالاي استروژن ايجاد مي شوند که نشانه آن است کبد به درستي کار نمي کند و هورمون هاي شما را متابوليزه نمي کند. اين مويرگهاي ناخوشايند اغلب بر روي صورت و پاها ظاهر مي شوند، زيرا بزرگ شدن شريان ها باعث مي شود، مويرگ هايي که از آنها منشعب مي شوند بزرگ شوند.

3- کبودي و خونريزي
اگر متوجه شديد که پس از زخمي شدن خونريزي بيشتر از حد نرمال است، ممکن است نشانه اي از اين باشد که کبد شما سالم نيست؛ و پروتئين هايي که بايد خون را لخته کنند ديگر توليد نمي شوند.

4- تنفس بد
تنفس بد مي تواند نشانه بسياري از مشکلات سلامت، مانند سينوزيت يا بيماري لثه را باشد، اما مي تواند نشانه اي از آسيب کبدي نيز باشد.

تنفس بد در طي مشکل کبد به عنوان hepaticus foetor نيز شناخته مي شود. اين عارضه وجود بوي ميوه اي در خون است که بوسيله سطح بالاي دي متيل سولفيد در خون ايجاد مي شود و در خون افرادي اتفاق مي افتد که از سيروز کبدي رنج مي برند.

5-لکه و هيپرپيگمانتاسيون روي صورت
اگر کبد بدرستي کار نکند ممکن است لکه هاي قهوه اي روي صورت ظاهر شود. هنگامي که کبد به درستي عمل نمي کند، استروژن در سيستم خون افزايش مي يابد و باعث مي شود ماده اي به نام تيروزيناز که يک آنزيم حاوي مس است براي توليد ملانين بيشتر (رنگدانه پوست) ترشح شود و باعث لک روي صورت يا کل بدن شود.




:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: